ימי גיבוש לחברות הן אחת ההשקעות החשובות ביותר שהחברה יכולה לעשות – ההשקעה בעובדים.
בעבר הרחוק השקעה בפעילויות גיבוש נחשבה על ידי מנהלים רבים כבזבוז משאבים ארגוניים. המנהלים רצו את העובדים שלהם על קו הייצור, רצפת המכירות או כל פעילות ארגונית אחרת. הרעיון של בילויים על חשבון זמן העבודה ובמימון המעסיק, נחשבו לדבר שרק חברות גדולות יכולות להעניק לעובדים.
כיום אין שום מנהל החושב כי מדובר בבזבוז זמן. כל מנהל מבין כי עובדי החברה הם הדבר החשוב ביותר – הם מביאים לקוחות ומכירות, והם מניעים את כל המכונה הארגונית. ומכאן שיש לטפח אותם ולסייע להם לגדול ולהתפתח.
הסדנאות שלנו
והדברים הללו נכונים גם ברמה האישית וגם ברמת הקבוצה. אנו שואפים לראות כל עובד גדל ומפתח, ורוכש יכולות חדשות. ואנו רוצים לראות את כל צוותי העבודה משפרים את שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת למען השגת המטרה.
מטרות אלו לא יושגו באמצעות תמריצי שכר או מנהלים הדורשים זאת שוב ושוב בכל ישיבת צוות. על החברות להשקיע בפעילויות המחזקות את העובדים, ברמת הפרט וברמת הקבוצה.
והדרך לעשות זאת היא באמצעות ימי גיבוש לחברות. למעשה באמצעות פעילויות גיבוש מוצלחות, ניתן לתת מענה לבעיות רבות שיש בסביבת העבודה המודרנית. בעיות שאינן קשורות באופן ישיר לנושא הגיבוש, אך הן בהחלט חלק אחד מתוך השלם.
מה אפשר להשיג באמצעות ימי גיבוש
באמצעות ימי גיבוש לחברות אפשר להשגי מטרות רבות, חלקן בטווח המיידי וחלקן לטווח הארוך.
בטווח המיידי תוכלו לסייע להפחית את הסטרס במקומות העבודה, ולהילחם בשחיקת העובדים. שינוי האווירה והפעילות המהנה ויוצאת הדופן, בהחלט יביאו לשינוי האווירה והתחושה האישית של כל אחד מהעובדים.
ובמהירות תוכלו לראות את ההשפעות של זה על העבודה היומיומית. פחות מתיחויות אישיות בין עובדים, ויותר יחסי עבודה תקינים של עבודת צוות בריאה.
ובטווח הארוך תוכלו לחזק את ההזדהות של העובדים עם החברה ומטרותיה. אתם תגרמו לעובדים להרגיש כי הם חלק ממשהו חשוב, וזה יתרום למוטיבציה ולפרודוקטיביות.
ואם תשקיעו בפעילויות הגיבוש, תוכלו לראות שיפור בטווח הארוך במדדי ביצועים שונים. למשל פחות תחלופת עובדים, שיפור בפריון העבודה, עמידה בלוחות זמנים ועוד.
ימי גיבוש לחברות – החכמה היא לעשות זאת נכון
אז מהי פעילות הגיבוש המתוכננת ? יום כיף בבריכה? טיול ג‘יפים ברמת הגולן?
כל הרעיונות הללו הם בוודאי רעיונות מהנים וטובים, אך פעילות גיבוש היא לא רק ההנאה הרגעית. יש לדעת כיצד לתכנן יום גיבוש לחברות על מנת למקסם את התוצאות.
ימי גיבוש מוצלחים מחייבים פעילויות בהן כל עובד באמת לוקח משהו איתו. משהו ערכי, משהו פנימי שיסייע לחולל שינוי אישי וקבוצתי.
המטרות הללו הן בהחלט אפשרויות. חברות משקיעות משאבים רבים בימי הגיבוש, אך ההצלחה אינה נמדדת רק בכמות הכסף שהושקעה. ההצלחה נמדדת בשינוי לטווח הארוך.
ימי גיבוש הן משימה לאנשי חינוך בעלי ניסיון בהדרכה ותכנון פעילויות לעובדים.